wtorek, 5 listopada 2013

Brooklyn Bridge

Jednym z bardziej znanych punktów Nowego Jorku jest niewątpliwie Most Brookliński.
Znamy go przede wszystkim z filmów, od lat stanowił on piękne tło wielkich historii miłosnych.

Most Brookliński jest obowiązkowym punktem zwiedzania okolicy.

Łączy on dolny Manhattan i Brooklin, które oddziela od siebie rzeka East River.
Jest on pierwszym członkiem słynnego trio: BMW:

  • Brooklyn Bridge
  • Manhattan Bridge
  • Williamsburg Bridge
Projektantem mostu był John August Roebling (twórca mostu nad Niagarą)

Most w liczbach:

  • roboty trwały 14 lat,
  • koszt budowy to ok. 25 mln $,
  • długość mostu 1834m,
  • na budowie zginęło 27 robotników,
  • most otwarto w 1883r.

Ja po raz pierwszy na Most Brookliński natknęłam się przypadkiem i wraz z całą okolicą (Brooklyn Heights) zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Z miejsca, w którym byłam (czyli Brooklyn Bridge Park) możemy podziwiać widok m.in. na Manhattan i Statuę Wolności.
Jest to bardzo spokojna okolica i można się tam zrelaksować. 






W lecie, na moście pojawiałam się regularnie. Dodatkowo, moja linia metra przejeżdża Manhattan Bridge, co daje przyjemny widok na BB.


Brooklyn Bridge nocą:




W nocy most nie wygląda tak pięknie jak miasto, które możemy podziwiać- stojąc na nim :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz